Svensktoppen
Stafett

Det blev storslam i stafetten för Norge som återigen tog såväl första som andra och trejde plats, precis som de gjorde i Lillehammer.

Det första svenska laget med Pär Häger, Iréne Löfvenberg, Pia Molinder och Helena Blomquist kom på åttondeplats efter Schweiz, Frankrike, Österrike och Belgien. Det andra svenska laget fick ingen officiell placering eftersom det inte uppfyllde kravet att båda könen ska var representerade i laget, men de svenska tjejerna, anmälda under namnet "Power girls", hamnade på en hedrande 14:e plats av 20 startande lag (där samtliga innehöll från en till tre manliga åkare)!
Alpin kombination
På kvällen följde prisutdelningen i kombinationspoäng. I den alpina kombinationen tog Hanna Eklund silver i A-gruppen, Bodil Svensson brons i C-gruppen och Helena Blomquist en sjunde plats i B-gruppen. Pär Häger tog en sjundeplats i herrarnas C-grupp.

Storslalom och längd
I kombinationen storslalom och längd tog Iréne Löfvenberg guld i C, Helena Blomquist brons i B och Pia Molinder en fjärde plats i A-gruppen.
Pär Häger tog en femte plats i herrar C.
Hanna Eklund blev sexa i A liksom Astrid Ohlsén i C. Karin Anderberg blev sjua i A liksom Kerstin Hagelin i B.

Nationskampen vanns av Österrike med Frankrike på andra och Norge på tredje plats.
Finaste priset
Det finaste priset av dem alla överlämnades i år av Bodil Svensson till Claude-Robert Papaux från Schweiz med följande motivering:
Priset går i år till Claude-Robert för att han under många år inte bara visat sig skicklig i pisterna utan även kämpat väl i längdspåren. Han är också en bra kamrat och kollega och har en ovedersäglig förmåga att sprida glädje omkring sig.

Pokalen är ett vandringspris skänkt av Dyrehavsbakken 1981 och gick det året till den legendariske danske ledaren Kjeld Thomassen. Bodil fick priset i Lillehammer 2004 av Ingrid Briseid från NRK. Tidigare har Åsa Barrén-Möller och Åsa Paues (Wahlbom) haft priset tillsammans 1995.

Pokalen bär inskriptionen:
Fra Bakken og fra Kirsten Piil
skal dette baeger vandre
fyld med gemytlighed og smil
til dig... og mange andre.

Den har bytt ägare 17 gånger tidigare.